Ledig stilling kirkeverge


Nittedal kirkelige fellesråd søker ny kirkeverge. Det er en variert, spennende og utfordrende lederstilling i Den norske kirke i Nittedal. Se fullstendig utlysningstekst og søk her

 

Nittedal kirkelige fellesråd søker ny kirkeverge i 100% stilling

Som kirkeverge vil du få det daglige ansvaret for fellesrådets virksomhet i Nittedal.  Kirkevergen rapporterer til fellesrådets valgte leder og medlemmer, som er Nittedal kirkelige fellesråds øverste organ ("styret").

Nittedal kommune med ca. 24.000 innbyggere har en attraktiv beliggenhet i umiddelbar nærhet til både natur og storby. Kort vei og god kommunikasjon til Oslo. Positiv nærings- og boligutvikling betyr en ny giv for kommunen som har et aktivt kultur- og musikkliv der også kirken spiller en viktig rolle.

Nittedal har to sokn med tre gudstjenestesteder, Hakadal kirke, Nittedal kirke, og Rotnes kirke som ble innviet i desember 2016. Det er to gravplasser. Soknene betjenes av en engasjert og samarbeidsorientert stab som totalt teller 22 personer, herav 3 prester. Administrasjonen består av kirkeverge, menighetsforvalter, saksbehandler med nestlederfunksjon og kontormedarbeider. Vi er samlokalisert og har kontorfellesskap i tilknytning til Nittedal rådhus.

Alle ansatte arbeider i begge sokn. Menighetsrådene har felles trosopplæringsplan, diakoniplan og kirkekulturell plan. Det er stor aktivitet i kirkene i Nittedal, og særlig i den nye kirken på Rotnes har det vært en svært positiv utvikling.

Det er et godt samarbeid mellom ansatte og frivillige, og et godt tverrfaglig samarbeid i staben.

 

Arbeidsoppgaver
  • Utøve daglig ledelse og forvaltning av fellesrådets virksomhet i samsvar med vedtatte planer, budsjetter, gjeldende lover og forskrifter
  • Ansvar for å lede og motivere høyt kompetente ansatte
  • Gravplassmyndighet for alle kommunens innbyggere
  • Sørge for god forvaltning og drift av kirker og gravplasser
  • Være saksbehandler og sekretær for fellesrådet og andre utvalg
  • Sikre finansiering av driften og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer og søke andre finansieringsløsninger der det er mulig
  • Lede strategi- og utviklingsarbeidet for fellesrådet i samarbeid med menighetsrådene
  • Bidra til å skape gode relasjoner og samhandling med, og mellom, menighetene
  • Representere virksomheten utad mot kirkelige organer, lokalpolitikere, administrasjonen i kommunen, media og andre interessenter
Kvalifikasjoner
  • Høyere økonomisk/administrativ utdannelse. Særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning
  • Relevant ledererfaring
  • Erfaring fra møteledelse, forhandlinger og/eller annen utadrettet virksomhet
  • God kjennskap til kirkelig forvaltning og organisering
  • Engasjement for kirkens visjon og målsettinger
  • Erfaring og gode ferdigheter i bruk av dataverktøy
  • Medlem av Den norske kirke
  • Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende politiattest i henhold til Kirkeloven § 29 
Personlige egenskaper
  • Gode lederegenskaper og evne til organisering
  • Være trygg i rollen som leder og ha god evne til å ta riktige beslutninger, prioritere og korrigere når det er nødvendig
  • Oppnår tillit og gode relasjoner internt og eksternt
  • Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
  • Strukturert og ryddig
  • Kunne arbeide godt selvstendig og i team med ansatte og frivillige
  • Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt       
Vi tilbyr
  • En variert og utfordrende lederstilling med mange viktige oppgaver i et spennende og godt arbeidsmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Forsikringsordninger gjennom KNIF Trygghet
  • Pensjonsordning gjennom KLP
  • Gode digitale verktøy som gir god fleksibilitet i en hektisk arbeidshverdag
  • Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå
  • Tilbud om kurs innenfor aktuelle fagområder
     

Alle må søke elektronisk via www.kirkejobb.no

Søknadsfrist: 18.01.2021

Tilbake